دانلودعـکس ورزشی
دانلودعـکس ورزشی
این وبلاگ تقدیم به تمام ورزش دوستان دنیا

یک فوتبالیست ۲۰ ساله یونانی تا آخر عمر از بازی در تیم ملی کشورش محروم شد.
     

جام ورزشي؛ چند هفته پیش، در مسابقه‌ای که در ورزشگاه المپیک آتن در حال برگزاری بود، "یورگوس کاتیدیس" بعد از زدن گل به حریف، بازوی راست خود را بالا برد و دستش را صاف و کشیده گرفت. حرکتی که شبیه "سلام هیتلری" بود.


بعد از مسابقه، او که کاپیتان سابق تیم فوتبال زیر ۱۹ سال یونان نیز هست، در توییتر درباره این حرکتش توضیح داد: «من فاشیست نیستم و اگر می‌دانستم این حرکت چه معنایی دارد، انجامش نمی‌دادم.»


مربی آلمانی تیم او هم گفت که بازیکنش از معنای واقعی این حرکت بی‌خبر بود: «او پسر جوانی است که نظرات سیاسی ندارد. احتمالا چنین حرکتی را در اینترنت یا جای دیگری دیده و تکرارش کرده است بدون آن که بداند معنایش چیست.»


او اضافه کرد: «صد درصد مطمئنم که یورگوس نمی داند چه حرکتی انجام داده است.»


با این حال، فدراسیون فوتبال یونان اعلام کرد که حرکت این بازیکن خط میانی، برای تمام قربانیان اقدامات نازی‌ها ناراحت‌کننده بود و او را تا پایان عمر از بازی در تیم ملی محروم کرد.


هرچند کاتیدیس در یک بیانیه رسما از کاری که کرده بود، عذرخواهی و تاکید کرد که معنای حرکتی را که انجام داد، نمی‌دانست. او اضافه کرد که این ادعا را برای توجیه کارش مطرح نمی‌کند.

 

 

گفتني است، پائولو دی کانیو، بازیکن تیم لاتزیو در سال ۲۰۰۵ میلادی، به خاطر شیوه ادای احترام مشابهی از یک بازی محروم شد. او در واکنش به صدور این حکم گفته بود که یک "فاشیست" است، اما "نژادپرست" نیست.


برای مطالعه سایر مطالب به صفحه اول بازگردید.ممنون این صفحه را به اشتراک بگذارید توجه این وبلاگ در سایت ساماندهی سایت های ایران ثبت شده است و موضوعات آن هیچ مخالفتی با قوانین جمهوری اسلامی ایران ندارد این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ شنبه 10 فروردين 1398برچسب:نظریادتون نره!, توسط ظهیرعلیخانی